Dag 15: Van groot naar klein - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu Dag 15: Van groot naar klein - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu

Dag 15: Van groot naar klein

22 Mei 2018 | Verenigde Staten, Los Angeles

Piano geluid en dat kan maar 1 ding betekenen het geluid van de wekker. We zijn in 1 keer door geslapen we openen onze ogen en kijken naar buiten prachtig weer als je van grijs bewolkt en kou fan bent. We maken de laatste dingen schoon en hopen dat we onze 1000 dollar borg terug krijgen. De camper is van de buiten kant nog heel alleen aan de binnenkant toch 2 schoonheidsfoutjes. Er zit een snee in de tafel omdat ik iets te enthousiast pizza heb gesneden op een plastic bord, en op het plafond zit een zwarte streep omdat Suus de tv iets te hard en ver doordraaide.

Voordat de rit begint kijken we nog 1 keer naar het water, en helaas geen springende dolfijnen alweer niet. 13 jaar geleden stond ik ook op deze camping met mijn ouders en toen ook geen dolfijnen.
We rijden de camping af slaan linksaf en we sluiten achteraan in de file. Je krijgt zo wel een heel mooi beeld van de gehele kustlijn alleen had ik die liever zelf op mijn tempo bekeken dan in de file. Vlak voordat de file ophoud kijkt Suus nog 1 keer naar de oceaan en wat zien we.. DOLFIJNEN !!!! Een stuk of 10 dolfijnen zwemmen gezellig met ons mee en komen om de haverklap met hen vinnen boven water. Een goede 20 seconden hebben we ze in beeld en daarna rijden we weer door. Met een zeer tevreden gevoel rijden we Malibu beach uit naar de drukte van LA.

We komen aan bij de RV verhuurder en hij controleert de wagen. Hij bekijkt binnen en buitenkant en ziet de 2 plekjes over het hoofd ( Bonus ) wel hebben we 400 km meer gereden dan afgesproken en dat kost ons toch 298 dollar. Wel brengen we de camper met een volle tank benzine & gas dus die boete krijgen we niet, iets waar mijn ouders een voorbeeld aan kunnen nemen ;)

We rijden met een shuttle bus naar het vliegveld en we kopen de chauffeur om met 20 dollar zodat hij bij het vliegveld onze mede Nederlanders dropt en daarna ons bij de auto verhuurder brengt.
Ik krijg altijd een beetje een naar gevoel bij auto verhuurders, we hebben de 1na goedkoopste auto en ik zie voor me een roestbak die we de berg op moeten duwen en van ellende uit elkaar valt. Na onze rijbewijzen en verhuur check mogen we onder de brug ( hier begint het al ) een auto uitzoeken. Eenmaal aangekomen bekijk ik onze 2 rijen waar we uit mogen kiezen en wat een auto’s! de 1 nog mooier dan de ander en we worden hier heeeel vrolijk van. We besluiten van de 20 auto’s de 3 sportiefste te kiezen en ze ook alle 3 uit te proberen. Uiteindelijk word het een sportieve Nisan met dubbele uitlaat , sport automaat en doortrap gas om lekker te scheuren en hij heeft ook een grote kofferbak. De auto is net 2 maanden oud en heeft pas 2000 km op de teller.

We rijden door naar het hotel, ik vind het heerlijk om de auto een beetje te testen iets wat Suus naast me iets minder leuk vind.
Bij het hotel aangekomen is onze boeking niet doorgekomen, fijn na een halve dag reizen. We bellen het noodnummer in Nederland en na een half uur wachten worden we terug naar de balie geroepen en is onze kamer klaar en nog belangrijker betaald ! De kamer is rolstoel vriendelijk en daardoor lekker ruim opgezet. We gooien onze koffers op bed en we gaan meteen naar Santa Monica dat is een lange pier met kermis attracties en winkeltjes. We kopen hier weer wat voor onze muur en gaan daarna lekker uit eten. We nemen de planning voor aankomende dagen door we besluiten morgen naar Universel Studio’s te gaan en overmorgen naar Hollywood & Bevery hills. Op de terugweg is Suus aan de beurt om de auto te testen en zij heeft ondervonden dat de auto uitstekend rijd in de file. De laatste paar km heeft ze toch wat kunnen rijden maar ze gaat dit komende dagen nog goed maken. We komen voldaan thuis en na een warme douche ploffen we neer met een ijskoud biertje en een heerlijke cocktail, een koelkast op de kamer ontzettend fijn!