Dag 16 : Universal Studios Hollywood - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu Dag 16 : Universal Studios Hollywood - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu

Dag 16 : Universal Studios Hollywood

23 Mei 2018 | Verenigde Staten, Los Angeles

Na een redelijke nacht slapen worden we wakker om 7 uur door de wekker. In met midden van ons bed ligt een kuil waar de gemiddelde mijnwerker meteen in wilt duiken zo diep. Maar het is voor 3 nachten dus dat komt ook wel weer goed. We starten de dag met een ontbijtje in het hotel, niet veel bijzonders. Eitje, brood bruin & wit, broodjes en eggo’s.

Na het ontbijt stappen we de auto in richting Universal Studios Hollywood. De tomtom geeft aan 29,8 KM en reistijd 58 Minuten. Dat betekent dat we gemiddeld 30 km/uur moeten rijden, wat raar? Nou hadden we de 30 maar gehaald wat is dit een drama. De tomtom stuurt ons letterlijk door LA heen en is echt een drama. Het is hier 24/7 druk en om de 100 meter een verkeerslicht. Aangezien ik voor files echt allergisch ben komen we na 1 uur en 45 minuten vloekend en chagrijnig aan. De auto parkeren kosten ‘maar’ 35 dollar maar eenmaal geparkeerd veranderd mijn humeur in blijdschap want we zijn er !

Alle attracties zijn thematisch opgezet in de films die nu hot zijn en de echte klassiekers. Dat is ook de reden dat ik het niet meer herken zoals vroeger omdat dit park gewoon jaarlijks vernieuwd word. We starten in The Simsons land met een attractie waar we vanaf seconde 1 geen idee hebben wie wat waar wanneer hoezo hoelaat waarom maar na 30 minuutjes wachten en 3 kamers later komen we uit in een 3d simulator, geinig.

Hierna gaan we door naar de Hollywood tour die ons in een 60 minuten durende rit door verschillende film decors brengt. Grappig dat de voorkant er prachtig uitziet en de achterkant gewoon houten steigers zijn om het geheel zo overeind te houden. Tijdens de rit zien we ook nog hoe ze complete regenbuien en overstromingen faken, hoe de complete ondergrondse metro instort terwijl wij er nog in zitten , hoe Kingkong onze wereld vernietigd en hoe haaien onze bus aanvallen. Super gaaf om mee te maken en soms ook hoe kinderlijk eenvoudig.

Na de tour bezoeken we alle attracties en om half 3 hebben we ze allemaal gehad. Het is echt fijn om buiten het seizoen te gaan en op een doordeweekse dag, we hoeven overal niet langer dan 15 minuten te wachten. Ook bezoeken we nog 2 shows. Show 1 leggen ze uit hoe ze alle special effecten doen in films van vechtscènes tot mensen in brand steken en doen ze ook alles voor. De brandende man stond maar liefst 19 seconden in vuur en vlam! De 2e show is een soort waterwereld waarin alles wat maar enigszins kan branden in brand vliegt of uit elkaar knalt, erg spectaculair.

Na de show vertrekken we uit het park en mogen we dezelfde beproeving door staan 29,8 km in 1 uur en 25 minuten deze keer.
We sluiten af bij Wiener schnitzel restaurant waar ze geen schnitzels verkopen? Dan maar een burger ,om vervolgens de dag af te sluiten met een spa goud.