Dag 14 : Malibu beach - Reisverslag uit Malibu Beach, Verenigde Staten van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu Dag 14 : Malibu beach - Reisverslag uit Malibu Beach, Verenigde Staten van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu

Dag 14 : Malibu beach

21 Mei 2018 | Verenigde Staten, Malibu Beach

Het is half 4 in de nacht als we wakker worden door een trein die lijkt door onze caravan heen te rijden. Slapen we niet bij een spoorovergang is het wel deze trein. Het piepende geluid en knarsende ijzer galmt over de camping maar voor ons gevoel rijd hij echt dwars door onze camper. Vrij vlug daarna vallen we weer in slaap en om half 9 ben ik wakker waarna Suus keurig om kwart over 9 gewekt werd door de wekker.
Buiten horen we de hippies zingen God bles Amerika en wij maken ons klaar voor de rit naar Malibu Beach.

Tijdens onze rit doet moeder natuur niet wat we hadden afgesproken namelijk wolken voor de zon te parkeren. Om in Malibu Beach te komen moet je net voor Los Angeles er af maar wat rijden die mensen als idioten. Zelfs op een 6 baans weg presteren ze het nog om 6 banen op te schuiven 2 auto’s in te halen en weer terug 6 banen. Als 1 auto dat doet geen probleem maar als meerdere het doen. We rijden in een grote rv en Suus rijdt inmiddels ook als een Amerikaan dus veilig en heel komen we aan op onze camping. We stappen de receptie binnen en we zeggen dat we een reservering hebben de receptioniste snauwt dat we die niet hebben. Nou echt wel. Het is 12 uur en voor 1 uur nam ze niks aan. Vandaar ook de vele 1 ster recensies horen we later. We besluiten een duik te nemen in de zee maar zonder zon is het echt heel koud maar we zijn hier maar 1 keer dus rennen we de zee in, gaan kopje onder en weer terug de caravan in om te douchen.
In die tussentijd moesten we onze rv wel kwijt en hebben we geparkeerd op een parkeerplaats die 8 doller koste maar omdat wij 2 plaatsen innamen mochten we 16 dollar aftikken.

Terug op de camping is de snauwende vrouw weg en konden we op onze plaats staan. We hebben de duurste plaatsen gekozen die hoger op de berg staan met oceaan view. We hebben een prachtig uitzicht en goed werkend internet.

We nemen nu rustig de tijd om de alles in te pakken en schoon te maken omdat we morgen onze camper inruilen voor een hotel met auto, dit omdat LA veel beter te bezeilen is met een auto dan met deze grote truck.

In de avond besluiten we gezellig uit eten te gaan en omdat we er niet als zwervers bij willen lopen doffen we ons helemaal op. Aangekomen bij het restaurant blijkt het een hokje te zijn van 4 vierkante meter. Ach ja de honger wint het en we bestellen dan maar de grootse pizza die ze hebben en eten die in de camper op, mega romantisch *ahum*

Terug op de camping zijn we al aardig wat spullen kwijt door ze in de middag weg te geven aan een Amerikaans piraten stel. Zo zagen ze eruit en ook de piraten vlag op de auto maakte ze voor ons nog meer piraat.

We proberen ons laatste water te slijten bij onze Amerikaanse buren. Ze hebben water zat en wat volgt is een gesprek over van alles en nog wat.
Na het gesprek besluit ik naar de volgende buren te gaan en in mijn gebrekkige Amerikaans bied ik ze water en dergelijke aan blijken het Nederlanders.
15 min later staan ze bij onze camper en nemen ze het water en de kaarsjes mee en zo blijven wij achter met alleen nog ijsjes & cornflakes.
De spullen zijn ingepakt door de camper moet alleen nog een dweil en een bezem en dan zijn we klaar voor de grote ruil. Met een klein beetje geluk kunnen we vanaf onze plaats morgen ochtend de dolfijnen uit het water zien springen we gaan in ieder geval nu niet wakker worden door de treinen want die zien hier in de verste verte niet.