Dag 3 route 66 - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu Dag 3 route 66 - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu

Dag 3 route 66

10 Mei 2018 | Verenigde Staten, Kingman

We hebben een warme nacht achter de rug een mega warme zelfs. We zijn er ‘s nachts echt een paar keer uit gegaan om de airco aan te zetten. Helaas maakt de airco een ontzettende herrie waar niet mee te slapen is, een voordeel is wel dat hij binnen 10 minuten het lekker cool maakt en zonder dekens zelfs koud.
De wekker hadden we om 6 uur gezet maar om kwart over 5 waar we beide wakker en zijn we de dag begonnen met een ontbijtje buiten. De zon was al aan het opkomen maar scheen nog net niet op ons plekje dus wij konden in een aangenaam temperatuurtje eten.
Voordat we naar route 66 gaan stond er eerst nog een bezoek aan de wallmarkt op de planning. We hebben hier nog het 1 en ander gehaald zoals 2 zwemshirts, zonnehoed, schaar, afwasborstel & een ventilator. Al om al eigenlijk veel spullen tegen de hitte. Eigenlijk was de planning om Joshua Tree park te bezoeken. Maar in een hitte van 45 graden een woestijn te bezoeken zagen we toch niet zo zitten.
Daarna begon de trip naar oatman / route 66. De weg daar naar toe was al een uitzicht op zich je rijd constant door de woestijn met om je heen prachtige bergen. Ik zelf was blij dat de wegen mooi om de bergen zijn gelegd in plaats van er overheen. Als ik ergens beroerd van word zijn het wel haarspeld bochten een berg op en daarna nog naar beneden, scheelt me toch weer een halve dag boven de wc hangen.
Aangezien het ontzettend warm is drinken we veel in de auto en staat er eigenlijk altijd een halve liter koud water voorin dat via een 5 liter fles zijn weg vind, het enige probleem is dat we het over moeten schenken. Halverwege de middag heeft suus dat op acrobatisch bewegingen gedaan en ik maar schreeuwen: korte bocht, hoge drempel, diepe kuil maar goed de fles was weer gevuld.
Tijdens de rit hebben we ook voor het eerst getankt op 1 of ander afgelegen benzine station en waren net geen 100 dollar kwijt (€80 euro) . Ook kwam er nog een vrouw geld schooien die zogenaamd haar portemonnee vergeten was.
Eenmaal aangekomen op route 66 vonden we het best wel teleurstellend want ineens rij je route 66 op en er veranderd helemaal niks. Dezelfde weg dezelfde uitzichten op 1 of andere manier hadden we er meer van verwacht. We zijn over route 66 doorgerede naar het stadje Oatman wat wel weer heel erg leuk was.
De stad was volledig ingericht als cowboy dorp met het thema route 66. De ezels liepen dwars door de straten en wij hebben ons daar goed vermaakt.
Daarna begon de weg naar onze camping die als het goed is 52 minuten daar vandaan lag. De tomtom stuurde ons over route 66 naar de camping maar over en door de bergen. Waanzinnig uitzicht, waanzinnige haarspeld bochten, waanzinnige afgronden,waanzinnige klein wegen en een waanzinnige grote camper. Dat ik dit nog kan typen en niet reisziek ben geworden kan ik alleen maar een heel groot compliment aan Suus geven. Suus heeft haar angsten ook overleefd ivm haar hoogtevrees. En dat nog wel met z’n grote camper.
Halverwege de weg stond er inneens een mannetje op de weg met een stop bord. De weg hadden ze opengebroken en grind voor terug gelegd we hebben 3 kwartier staan wachten voordat we onder begeleiding verder mochten. De man die in de brandende zon al heel de dag een stopbord vasthield hebben we een cola uit de koelkast gegeven, echt een hondenbaan sta je heel de dag in de brandende zon met een stop bord in je handen. De weg lag vol met kleine kiezelstenen die vervolgens in onze band bleven zitten en nog 80 kilometer er na uitvlogen. We werden gek van het geluid.
Daarna door stuurde de tomtom ons volledig de verkeerde kant op waardoor we ergens in de middle of now where belanden. Dat is echt fijn na een intensieve dag je bent moe, je wilt verkoeling ( het is hier heel de dag toch tussen de 35 & 45 graden ) en dan mag je nog even een uurtje omrijden. Na wat gevloek hier en daar zijn we terug gereden naar het stadje en hebben we daar het toerisme centrum gevraagd om hulp en uiteindelijk na 8.5 uur reizen zijn we op de camping een reis die eigenlijk maar 6 uur zou duren. Op de camping aangekomen werden we vol enthousiasme onthaald en hielp er een geweldig mannetje ons om alles aan te sluiten. We hebben daarna gelijk verkoeling gezocht in het zwembad en s’avonds eindelijk buiten kunnen zitten met een heerlijke temperatuur! Op naar een hopelijk wat koelere nacht.

• 10 Mei 2018 - 08:40

Peter:

Leuk verhaal, Lennart en Suus.
    Het voelt net of ik meereis.
    Gaan jullie nog naar Flagstaff Crater?

• 10 Mei 2018 - 10:58

Rina:

tip; koop een waterkan van 5 of 10 liter met kraantje bij de Wallmarkt wat je op de aanrecht kan zetten, hierin kan je dan je grote fles water ingieten en vervolgens gaat het overschenken naar flesjes dan een stuk gemakkelijker. Deden wij ook altijd...

• 10 Mei 2018 - 11:11

Anja Van Natijne:

Gelukkig deze vermoeiende dag overleefd. ik vindt het knap dat jullie dit avontuur aan durven! jij met je wagenziek en Suus met haar hoogtevrees. Heel veel plezier!!

• 10 Mei 2018 - 11:29

Maartje:

Wat leuk om jullie zo te volgen!!!!!

• 10 Mei 2018 - 22:11

Janny Bisma:

Wat leuk om jullie avonturen zo te volgen....wens jullie heel veel plezier!