Dag 20: i want to ride my bicycle - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu Dag 20: i want to ride my bicycle - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu

Dag 20: i want to ride my bicycle

27 Mei 2018 | Verenigde Staten, New York

We worden wakker en we starten de dag met wat belletjes naar het thuisfront, niemand weet nog dat we verloofd zijn en de mensen die het dichts bij ons staan willen we dat eerst persoonlijk laten weten in plaats van het te moeten lezen op Facebook. Gelukkig reageert iedereen positief en is blij voor ons wat mij persoonlijk ook al weer gerust stelt. Stel dat mensen die ik belangrijk vind niet achter mijn keuze staan dan is dat toch een minder goed gevoel, maar iedereen was positief.

Vandaag gaan we New york verkennen op zijn Hollands namelijk op de fiets. We huren 2 fietsen voor heel de dag ‘gratis’ door onze pas en we besluiten ook een fietsmandje erbij te nemen, eindelijk even geen rugzak op de rug.
We beginnen onze fiets tocht door Central park heen ook hier is het weer zo warm en zijn we blij dat we water bij hebben. We stoppen regelmatig om te drinken en voor een ijsje. Het was de bedoeling om hier de laatste trackables te droppen voor de reis alleen mijn telefoon heeft de caches niet goed offline opgeslagen dus dat gaat niet door.
We rijden door naar madame tussauds en gaan nu wel echt naar binnen. Eerst nog even door de wacht rij waar ik vreselijk geïrriteerd raak omdat er maar liefst 6 kassa’s open waren en er maar 2 aan het werk waren. De andere 4 zaten op hen telefoon niks te doen en bij 1 vd 2 kassa’s zaten ook nog eens 2 mensen. Een kleine 10 minuten later zijn we er door en pakken we de lift naar boven.

Zelf ben ik nog nooit naar een madame tussauds geweest en eigenlijk verwachte ik er ook weinig van. In het begin moest ik goed opletten wie der nou poppen waren en wie er even rustig op een bankje zaten bij te komen maar de opzet was verassend leuk. De poppen staan verdeeld over 5 verdiepingen en elke verdieping is in meerdere thema’s opgezet. Denk aan sport, tv , musical er was zelfs een heuze horror afdeling. We zijn met meerdere poppen op de foto gegaan met mijn persoonlijke hoogte punt met Trump en niet zomaar maar met MIJN voeten op ZIJN bureau. De foto’s zijn heel vervelend met toevoegen dus de foto’s komen om de zoveel tijd voorbij op Facebook.

We lunchen hierna bij de bekende gele M en maken hierna een fietstocht door New York en wat een vrijheid heb je met de fiets. Je moet wel heeeel goed opletten maar samen kunnen we met de fiets door al het stilstaande verkeer rijden. Stop 1 is de winkel van het bekende tlc programma: Say yes to the dress. Na een enkele foto rijden we weer terug naar Central Park omdat we bij de gele M internet hadden en kunnen we nu de laatste trackables kwijt. Een fietstocht dwars door de stad via Times Square brengt ons bij het park en na even zoeken kunne we hier weer 2 trackables kwijt.

We zijn moe,vies & bezweet en we brengen de fietsen terug en gaan terug naar ons B&B voor een opfrisbeurt.
Later op de avond gaan we nog uit eten bij een restaurant ,de bedoeling was om een soort walking dinner te doen waar je geen reservering voor hoefde te maken. Aangekomen bij het restaurant stond er een mega lange wacht rij dus zijn we 2 restaurants verder gelopen. We hebben hier prima gegeten en zijn hierna door naar Times Sqaure gelopen. Eenmaal aangekomen merken we toch dat we behoorlijk moe zijn. We zijn nu al 2.5 week onderweg en hebben nog geen dag rust genomen het is elke dag ‘vroeg’ op we zijn heel de dag bezig en daarom besluiten we naar ons appartement toe te gaan om de batterij nog 1 keer goed op te laden om nog alles uit onze laatste 3 dagen te halen. Maar dit doen we pas nadat we de M&M store hebben bezocht en m&m’s hebben gekocht in de meest rare kleuren.