Dag 9 : Piff the magic dragon - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu Dag 9 : Piff the magic dragon - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu

Dag 9 : Piff the magic dragon

16 Mei 2018 | Verenigde Staten, Las Vegas

Een nachtje hotel doet het goed voor onze nachtrust en ons ritme ik werd om kwart voor 8 wakker, en het eerste wat ik zie is de glimlach van Suus die al een uurtje eerder wakker was. We besluiten om lekker op ze Nederlands te ontbijten oftewel gierig. We zitten in een hotel maar we hebben onze camper 5 minuten lopen verderop geparkeerd en we besluiten in de camper te ontbijten in plaats van in het hotel.
Vanuit daarop gaan we lopend naar de sign van Las Vegas. Dat lopen werd eerder strijden man wat is het toch een eind en wat is het heet en waar is de schaduw?

Eenmaal aangekomen staat er gewoon een wachtrij van wij gokken 35 minuten om recht voor de sign te staan. We besluiten er net naast te staan en vanaf daar hebben we prima foto’s.
We besluiten met de taxi terug te gaan naar een hotel wat naast ons hotel ligt namelijk het New York hotel. Ook weer een prachtig hotel en ook daar hebben we wat gok kasten geprobeerd maar helaas die 10 miljoen blijft uit.
In hotel New York nemen we een hotdog en nacho’s with chees en we gaan de strip verkennen. Als eerste komen we aan bij de M&M winkel van 4 verdiepingen hoog. De rij met lange pijpen gevuld met alle kleuren M&M’s zijn aanwezig en op de 3e verdieping een 3d video die we bekeken hebben en nog vrij leuk was. Op de 4e verdieping is het mogelijk om m&m’s te bedrukken met je eigen tekst maar ook weer mega duur.
Een paar meter verder vinden we de coca cola winkel maar ons oog valt op een poster met de show van piff the magic dragon. Suus & ik hebben alle filmpjes die er te zien zijn op youtube al vaak gezien en wij vinden hem geweldig en hij is vandaag in Vegas. 111 dollar lichter maar wij hebben 2 kaartjes! We besluiten door te lopen naar de locatie waar hij optreed om alvast te kijken hoe & wat en we laten ons daarna weer met de taxi afzetten bij ons hotel. Suus heeft alvast een las Vegas shirt gescoord, 4 shirts voor 10 dollar ( goh er is toch nog wel iets goedkoop in Vegas )

We frissen ons op in het hotel en we gaan met de taxi weer richting de strip. Omdat we kaartjes gekocht hebben kunnen we op verschillende plaatsen met korting eten. We gaan bij een buffet eten wat keurig verzorgt is. Talloze toetjes vlees, vis & sushi en natuurlijk het onbeperkte drinken ( geen alcohol ) wat jammer is want ik had wel trek in een pilsje. Nadat ik naar de wc ben geweest vertrekken we richting de show. ( duurde maar ongeveer 20 minuten omdat ik compleet verdwaald was) als ik mezelf vergelijk met Suus heb ik het richtingsgevoel van een dooie zeekoe.

De show was in een zeer kleine zaal met ongeveer 60 tot 75 mensen. Niemand zat verder dan 4 meter van het podium vandaan waardoor het een leuke persoonlijke show was. De show zelf was top verbazingwekkend en lachwekkend, echt een aanrader. Op de terugweg hebben we een bezoek gebracht aan de fonteinshow, een show die gratis is ( kijk hier houden we van ) en volledig op muziek die elk kwartier afspeelt. Je merkt ook dat het nu veel drukker op straat is en dat Vegas nu echt gaat leven. We sluiten de dag af met een drankje in ons hotel kamer, moe maar voldaan. We hebben vandaag denken we 1/3 van Vegas gezien dus nog 2 dagen om 2/3 te ondervinden.