Dag 21 : 18% - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu Dag 21 : 18% - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu

Dag 21 : 18%

29 Mei 2018 | Verenigde Staten, New York

Vandaag is de dag dat we een activiteit los van elkaar gaan doen. Suus gaat in de ochtend naar een gospel tour en ik besteed de tijd om de afscheidswedstrijd van Dirk Kuijt te bekijken. Niet dat ik die speciaal gepland heb maar hij viel toevallig op de ochtend dat Suus naar de gospel zou gaan. De bloedhitte van afgelopen dagen heeft plaats gemaakt voor de regen en het miezert kan ik zien vanuit het raam. Suus vertrekt om half 8 en ik kan niet meer verder slapen. Om kwart over 8 krijg ik het eerste whatsappje dat de tour elk moment kan beginnen. Een klein uurtje later word ik gebeld dat Suus richting het huisje komt. De tour ging alleen maar over de slavernij, het was buiten, er was geen enkele keer gospel gezang en laat er nou net op dat moment een uur lang een wolkbreuk zijn waar de tour liep .Er waren al meer mensen eerder gestopt dus Suus was onderweg naar huis.
Een half uur later gaat de deurbel en staat er een verzopen kat voor de deur , een drijfnatte doorweekte Suus. Snel geef ik haar wat handdoeken en hang ik haar kleuren uit, zo nu eerst tijd voor ontbijt.

Al wat verder in de middag zijn we eerst naar het seks museum geweest wat ons nogal tegenviel. De expositie bestond uit vooral sm & bondage met op de 2e verdieping hoe dieren met elkaar een plezierige tijd door brengen en op de 3e verdieping de meest krankzinnige speeltjes. Toen we uiteindelijk een seks speeltje zagen met daar aanvast een hondenstaart was ik er helemaal klaar mee.
We nemen de taxi naar China Town om daar wat goedkope souvenirs te kopen buiten dat ze allemaal dezelfde spullen verkopen en heel erg opdringerrig zijn als je binnenkomt staat er buiten ook altijd wel iemand tassen en horloges te verkopen. Tenminste als je een echte ‘rolex’ of een luxe ‘design’ tas wil kopen moet je mee een ondergronds hokje in. We zijn hier niet geïnteresseerd in maar wel in wat magneten en borden voor onze muur.
Hierna nemen we weer eens de bus. Zaten we 2 dagen geleden nog in de bloedhitte zaten we nu in de ijzige kou die voornamelijk door de koude wind kwam. De rit duurde nu overigens maar een half uur in plaats van anderhalf uur 2 dagen hiervoor.

In de avond geen we uit eten bij een Italiaanse restaurant omdat veel huizen in Ney York geen keuken hebben word er bijna altijd buiten de deur gegeten en daardoor is het meestal erg druk. Veel restaurants hebben tot ver op de straat wachtrijen. We gaan deze keer midden op Time Square eten met het geluk dat wij maar een wacht rij van 15 minuutjes hadden. 2 pizza’s & 2 drankjes was in totaal 72 dollar!? Toen ik de rekening bekeek had het restaurant zichzelf al 18% fooi gegeven. Ongeacht of het eten wel of niet te eten is je geeft hier dus automatisch 18% fooi. Dat is net even anders dan in Nederland.
We lopen de avond zelf over Time Square met middelmatige straatartiesten op 1 levend standbeeld na. Deze was zo echt dat hij zelfs niet met zijn ogen knipperde. Omdat hij zo goed was kreeg hij wel elke minuut een dollar van passanten zodat hij even z’n dansje kon doen en dan denk ik even kon knipperen maar oke hij was goed. Als ik hem wat losgeld geeft blijft hij stilstaan, helemaal top, fijne vent.

We kopen voor onszelf nog wat souvenirs en ook voor Dora ( onze thuis blijf kat ) hebben we een souvenirs namelijk een nieuwe etensbak met het logo van NPD ( New York Police Department ) Niet of onze kat het boeit waar die eten in krijgt als hij het maar krijgt maar wij vinden het leuk. Onze kat heeft ook de gewoonte om een grote hap eten te nemen dan ze hoofd naar achter te doen en dan het op de grond te leggen en dan van de grond af te likken. Deze bak is iets groter dus laten we hopen dat we nu niet na elke avondmaal te hoeven te dweilen.

We nemen de taxi naar het huisje waar we alle 2 meteen naar bed gaan, we zijn gesloopt. We nemen nog even snel de planning voor morgen door en gaan zo een koudere nacht in dan voorgaande dagen.