Dag 19: She Said yes ! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu Dag 19: She Said yes ! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu

Dag 19: She Said yes !

26 Mei 2018 | Verenigde Staten, New York

De wekker gaat af en na een goeie 1ste nacht worden we lekker wakker. Het bed is wat aan de kleine kant maar ligt prima. Dit is wat anders dan een bed waar je eerst de mijnwerkers nog uit moet jagen voordat je kan gaan liggen.
We nemen een taxi naar onze 1ste stop NY madame tussauds ( dat museum met die wassen beelden) Niet omdat we daar graag naar toe willen ( nog niet ) maar omdat we daar onze New York passen gaan halen. Met deze pas kunnen we rond de 250 attracties bezoeken en is 5 dagen geldig. De kosten van de 2 passen zijn bijna 500 euro maar als je rekent dat elke attractie tussen de 20 & 50 euro per persoon kosten leek een pas slimmer. Ook omdat je dan niet bij elke attractie of museum moet gaan nadenken of je dit wel echt wilt ja of nee. Ook zit bij de pas een ticket voor de hop on bus. Deze bus komt +/- elke 15 minuten en je kan elk moment ook weer uitstappen. De bus is een soort Engelse bus en je krijgt er gratis oortjes bij zodat je lekker kan genieten van het uitzicht terwijl een gids vertelt wat je ziet enz.

Onze eerste stop is bij het monument en museum van 9/11. Op de plaatsen waar ooit de Twin Towers stonden waren nu 2 grote bakken met fonteinen en watervallen gemaakt. Op de rand stonden de namen van alle 2977 slachtoffers. Van het monument maken we een foto. Her en der zien we toch wat mensen een selfie maken bij het monument iets wat wij minder gepast vonden. Sta je met je blije gezicht bij een plek waar bijna 3000 doden gevallen zijn.
We gaan het museum binnen die is gevestigd onder de plaats waar ooit Wtc 1 stond. We zien daar deels nog de stalen constructie die door de enorme hitte is gesmolten. Ook zien we een aantal brandweerauto’s die ook door de hitte deels in elkaar gesmolten zijn. Als je door het museum loopt worden ook alle namen opgelezen van de mensen die dag overleden zijn en aan de zijkant een muur met precies 2977 blauwe tegels.
De 1ste tegel is blauw geverfd, de 2de tegels is blauw geverfd maar gemengd met 1 druppel water. De 3e tegel is blauw geverfd met 2 druppels water enz. Zo zijn alle tegels uniek en is er geen 1 hetzelfde. Een erg indrukwekkend museum en zowel Suus en ik werden hier stil van.

Eenmaal buiten besluiten we wat te eten want we hebben honger, de planning is om in de middag een tocht over het water te maken langs het Vrijheidsbeeld. Ik denk dat de afstand ongeveer 15 kilometer was en de bus deed daar bijna 1.5 uur over, alle mensen wat een drukte weer. Tijdens die 1.5 uur zitten wij heerlijk boven in de bus zonder dak ( soort engelse bus ) en verbranden we alle 2 door de zon , wij hadden echt niet verwacht dat het zo warm zou zijn en dat we zo snel zouden verbranden. Gelukkig komen we aan bij de boot en hebben we een enorme dorst dat we meteen doorgelopen zijn naar de bar voor water.
De boot brengt ons langs het Vrijheidsbeeld en langs de indrukwekkende skyline terug de haven in na een tocht van ongeveer 1 uur.

Terug na het varen zoeken we een supermarkt op voor de nodige zonnebrand & after sun en nog wat ontbijt spullen. Kwanta kosta net geen 50 dollar, alle mensen wat duur. Ik probeer nog een leuk praatje met de caissière te maken voor wat korting maar helaas. We nemen de spullen de taxi in en gaan naar ons b&b om daar lekker spaghetti te maken.

Als de avond valt frissen we ons op en besluiten we een bijzonder bezoekje te brengen aan het Empire State Bulding. Dit is het 1na hoogste uitkijkpunt van New York en in de avond heb je een prachtig uitzicht over de duizenden lichtjes van de stad die nooit slaapt. De rij brengt ons uiteindelijk bij de lift en brengt ons 86 verdiepingen hoog en met een prachtig uitzicht en op een hoogte van 381 meter en op de achtergrond duizenden lampjes ga ik op 1 knie en stel ik Suus de vraag of ze mijn vrouw wilt worden en gelukkig hoor ik met volle overtuiging een JA.

We kopen nog wat aandenken zodat we als we die zien terug kunnen denken aan ons momentje en daarna gaan we als verloofden samen de bar in voor een drankje. Gelukkig is de bar dicht bij huis want de alcohol ging toch iets sneller dan we gedacht hadden. Thuis vinden we nog net de energie om ons klaar te maken voor bed en we vallen beide direct in slaap, moe maar voldaan na een eerste topdag in New York.

• 27 Mei 2018 - 08:30

Mama:

Wat bijzonder en mooi om op het hoogste punt(oké...1 na) in New York het huwelijksaanzoek te doen...