Dag 18: NEW YORK ! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu Dag 18: NEW YORK ! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu

Dag 18: NEW YORK !

Blijf op de hoogte en volg

25 Mei 2018 | Verenigde Staten, New York

De wekker gaat voor ons beide veel te vroeg. Suus heeft slecht geslapen door de kuil in ons bed en zelf heb ik ook onrustig geslapen, misschien toch door de reis van vandaag. Snel pakken we laatste spullen en laden we de auto in. Voordat we de auto terug brengen naar het huur bedrijf doen we nog een ontbijtje in het hotel.
De auto daarna inleveren gaf geen problemen je rijd de auto de parkeerplaats op en daar staat een chagrijnige vrouw je op te wachten die de auto daarna voor jou wegzet en kunnen wij instappen in de shuttle naar het vliegveld van LA.

Op het vliegveld werden we door een mevrouw geholpen met het krijgen van de tickets want dat was nog wel even een dingetje. Het inchecken was binnen 5 minuutjes gedaan en daarna nog langs de douane. Schatje weet je zeker dat ik mijn tas niet open hoef te doen om te kijken of er wat in zit? Nee schatje in jouw tas zit niets raars, en wie werd er na het controleren weer uitgepikt? Gelukkig was het niks raars bleek het om een flesje water te gaan.

Binnen 20 minuten alles gedaan en nu was het 2.5 uur wachten. Voor mijn gevoel waren die zo voorbij vlak voordat we het vliegtuig ingingen kregen we de echte tickets en bleken wij niet naast elkaar te zitten. Ik zat op 25 B & Suus op 25 E. Wij uitgelegd dat we toch wel naast elkaar willen en de vrouw nam onze tickets in en na 15 minuten konden we die weer ophalen en zij ging kijken wat ze ging doen.
Toen we de ticket terug kregen zat ik nog steeds op 25B maar Suus nu op 28 A 3 rijen achter me ipv dezelfde rij.
Gelukkig was de persoon naast mij bereid om te ruilen met Suus en nog voordat we opstegen zaten we toch naast elkaar. In het vliegtuig kregen we weer een maaltijd en deze keer een bbq kip gerecht met toetje en vers fruit erbij. Wederom net als in de 1ste vliegreis was dit weer prima te eten.
De vliegreis duurde 4 uur en 37 minuten die voorbij vlogen ( ja zelf vond ik dit wel een leuke woordgrap )
En zo stappen we om 5 over 8 uit in de stad die nooit slaapt, NEW YORK ! na 15 minuten waren onze tassen er en liepen we naar de helpdesk voor onze lift naar de binnenstad. De taxi pikte ons 20 minuten later op en 45 min later stopte we bij ons b&b verblijf uit. De sleutel moesten we ophalen 1 blok verderop bij een winkel, de taxi chauffeur die heel New York op zijn duimpje kent stuurde ons de verkeerde kant op maar door de oplettendheid van Suus konden we na 5 minuutjes verkeerd lopen daarna de goeie kant op.
Sleutel opgehaald en 3 trappen omhoog komen we aan in ons appartement. Een bed, bad,keuken eigenlijk alles is er op een kast na. Ook is het geen klein hokje waar ze ons ingezet hebben maar het heeft echt nog genoeg ruimte.
We besluiten naar de supermarkt te lopen om wat water, bier en noodles te halen als soort avondmaal en gaan daarna lekker naar bed. Zoals mijn lieve moedertje altijd zegt: Morgen begint de vakantie pas echt ( de vakantie in New York dan )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Actief sinds 10 Mei 2018
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 7426

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: