Dag 6 Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu Dag 6 Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu

Dag 6 Sedona

12 Mei 2018 | Verenigde Staten, Sedona

Aangezien we vandaag maar een reis van 43 minuten hebben naar de onze volgende bestemming Sedona besluiten we in de ochtend lekker rustig aan te doen. Dat betekent lekker uitgebreid ontbijten maar wel binnen met zelfs de kachel aan. Buiten staat er nog steeds veel wind en is het fris.

Rond half 10 vertrekken we op ons gemakje naar Sedona dat bekend staat om haar rood gekleurde bergen. Deze rotsen / bergen is een aparte rots soort en komt alleen maar in dit gebied voor en trekt jaarlijks iets meer dan 4 miljoen bezoekers.

De rit gaat soepel en zodra we Sedona binnen rijden zijn we naar het 1ste beste bezoekers centrum gereden dat we tegenkwamen.
Wat een gladde vent met mooie verkoop praatjes. We hadden interesse in een helikopter vlucht want vanaf de lucht kan je alles ontzettend mooi zien. In nog geen 5 minuten was de helikopter vlucht gratis moesten we alleen langs 1 of ander park dat een open dag had, we vertrouwde dit niet helemaal en besloten even samen te overleggen. Op dat moment kwam er een ander stel binnen, die kregen ook de helikopter vlucht gratis ook met dezelfde voorwaarden maar die waren al met credit kaarten in de weer en zijn volgens ons flink opgelicht.

We vervolgen onze weg naar 1 van de attracties genaamd rock slides waar je door stroom versnelling kunt glijden die ontstaan zijn door de natuur. 1 klein dingetje zijn we vergeten het is zaterdag dus ook weekend in Amerika en het is druk , heel druk. 1 maal aangesloten in de rij is het wachten totdat 1 auto rock slides verlaat voordat er weer 1 naar binnen mag. Het ziet er eigenlijk ook niet zo leuk uit als we dachten dus besluiten we naar de camping te gaan.

We zijn door naar onze camping gereden en is 1 van de mooiste campings volgens de website’s van Sedona en gelukkig klopt dat. Suus heeft deze camping gelukkig ruim van te voren geboekt want hij is helemaal vol. Toen Suus destijds boekte had ze alle keuze en koos ze voor een random getal 71. Overal kan je makkelijk inrijden behalve nummer 71 want daar staat een grote boom voor de plaats. Suus steekt een paar keer en de camper staat snel alles uit tassen en dan lopen we wel naar het stadje. Na 10 minuten in de hitte te lopen blijkt dit toch wel overmoedig en besluiten terug te gaan en met de camper te gaan.
Ook parkeren is lastig als het druk is maar uiteindelijk vinden we een plaats bij een dokter waar je voor 10 dollar mag parkeren. Tijdens het betalen heb ik geregeld dat we op de invalide plaats mogen staan aangezien we met een grote bus zijn.

We hebben ons ongeveer 1.5 uur vermaakt in het stadje en zijn terug naar de camping gegaan. Hier staat voor ons de strijd klaar die wasmachine en droger heet. De wasmachine heeft de taak om je kleren schoon te maken maar ik heb het idee dat ze er viezer uitkomen dan dat ze er in zijn gegaan.
Het drogen gaat wel goed en of de kleren schoner zijn is een vraagteken maar zo voelen ze wel.

Tijdens het wassen hebben we ons vermaakt bij een meertje aan de camping, naje we… ik ben het meertje op en neer gegaan en Suus heeft foto’s gemaakt.
Terug gekomen bij onze plaats hebben we buren een ouder stel wat zelf ook uit Amerika komt. Met de man hebben we een gesprekje gehad over onze reis en het was een leuk gesprek.
Sedona staat ook bekend om de mooie sterrenhemel daarom moet om 10 uur in de avond alle lichten uit en moet je stil zijn en IN de caravan zitten. Ja hallo?! Wij boeken niet voor niets deze camping vanwege de mooie sterrenhemel dan ga ik niet om 10 uur naar binnen, maar dat is een strijd voor vanavond.

Morgen om half 9 worden wij verwacht op het vliegveld van Sedona want we zijn naar het vliegveld zelf gereden en hebben nu een echte helikopter vlucht geboekt (zonder rare opendagen en voorwaarden) die morgen om 9 uur plaats vind ook weer iets wat we nog ooit gedaan hebben en nu al enorm naar uitkijken.