Dag 1 the Beginning - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu Dag 1 the Beginning - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van AmerikaLennartSuus - WaarBenJij.nu

Dag 1 the Beginning

Blijf op de hoogte en volg

06 Mei 2018 | Nederland, Schiphol

Vandaag begint onze reis naar Amerika. Na maanden voorbereiding van vooral Suus gaat het vandaag dan echt beginnen.
We vliegen om 8 uur in de ochtend van Schiphol naar Frankfurt een vlucht van 1 uur. Dan hebben we 1 uur om over te stappen en dan vliegen we van Frankfurt naar Los Angeles en die vlucht duurt 12 uur.
Aangezien we 3 uur van te voren aanwezig moeten zijn hebben we besloten om een hotel naast Schiphol te boeken met een shuttle bus die ons om half 5 op komt halen.

Aangekomen in het hotel naast bleek volgens Suus onze tv het niet te doen. Wij hebben toen de receptie gebeld en die zouden binnen een kwartier bij ons op de kamer zijn om te kijken hoe of wat. Aangezien Suus de handigste van ons 2 is wilde ik er eigenlijk niet naar kijken, toch maar gedaan en wat bleek de aanknop zat aan de achterkant. Toen wij de receptie terugbelde om te zeggen dat het niet meer nodig was zeiden ze dat ze toch nog even naar boven kwamen.
10 minuutjes later belde ze aan en kregen we een voucher voor een gratis drankjes omdat het langer dan de afgesproken 15 minuten duurde, wij zeggen helemaal top. Na eten besteld te hebben en nog wat tv gekeken ( oplichters in het buitenland aflevering Los Angeles ) gingen we naar bed omdat om 04:00 de wekker ging…

4 uur de wekker en dat betekent een half uur om naar beneden te lopen, de koffers waren al gepakt en wij waren klaar om te gaan.
5 voor half 5 beneden en het eerste wat we zagen is onze shutle bus wat erg fijn was. Wat iets minder fijn was is dat hij niet stil stond maar gelijk weg reed omdat hij vol was.
De receptie zij dat we ons geen zorgen hoefde te maken en dat de volgende bus er om 10 voor 5 zou zijn.
Dit duurde toch wat langer en ik stond op het put om een taxi te bellen toen daar onze shutle bus aankwam, naja bus het was gewoon een taxi en wij stonden samen met nog een wat ouder stel te wachten. Het andere stel wou alleen in de taxi omdat hen vlucht al om haf 8 zou gaan.
In totaal 4 personen en 8 koffers zou absoluut niet gaan passen maar met het nodige vouw/duw & trek werk en met wat koffers op schoot bleek dit net te passen tot grote ergernis van onze taxi chauffeur die qua stem geluid echt een 1 op 1 kopie was van Ali Osram. Teksten zoals :deze koffer in deze auto is niet normaal, ik ga niet over taxi baan rijden ik schaam me kapot in 29 jaar is nog nooit gebeurd gingen door de auto heen en rond kwart voor 6 kwamen we aan op Schiphol.

Inchecken en door de douane duurde zeker 20 minuten we besloten daarna lekker te ontbijten en bij de gate te wachten op onze vlucht. Zodra het vliegtuig in de lucht ging begon ook de daling gelijk de vlucht 1 uur was zo gedaan.

Toen was het doorlopen naar onze volgende vlucht en bij het inchecken zag ik er erg verdacht uit dat ik samen met nog wat Arabische mensen uit de rij werd gepikt zonder enige informatie over hoelang dit zou duren en of we onze vlucht nog gingen halen.

We werden alle 1 op 1 in een afgesloten ruimte gezet en na wat korte vragen, enkele strijkjes over mijn kleren en schoenen ivm drugs stond ik na 2 minuten weer in de rij en zaten we op tijd in het vliegtuig.

De 12 uur waar wij tegen op zagen vlogen ( ja ja leuke woordgrap ) voorbij. Suus besloot de tijd te doden met slapen en films kijken en ik met films kijken en het spelletje pokemon.
Het laatste was niet echt een succes want met nog 2 uur te gaan werd ik behoorlijk luchtziek en dan duren 2 uur nog heel lang. Gelukkig was Suus er voor de mentale steun was ik ontzettend blij dat we met beide benen op de grond stonden.

Toen begon het circus wat Amerika heet en het 10 duizend keer je paspoort laten zien, vingerafdrukken, en foto’s maken.
Uiteindelijk zegen we de bordjes exit en konden we naar buiten maar niet voordat we nog 1 keer onze paspoorten moesten laten zien.

Buiten zou er een shuttle voor ons klaar staan maar na inmiddels een reis van 14 uur was ik er wel klaar mee en wou ik een taxi bestellen. Suus wou door geld te besparen toch voor de shutle gaan dus liepen we naar 1 van de opstap plaatsen. Die shutle bussen waren geregeld volgens Suus en moest me niet zo druk maken. De moed zakte me in de schoenen, alle mensen bussen taxi’s auto’s shutle bussen alles schoot door elkaar heen maar ineens binnen 20 seconden stond onze bus daar ook en na een rit van 10 minuten kwamen we aan in ons hotel.
Aangekomen in het hotel was ik nog behoorlijk ziek en besloten we eerst 1 uurtje bij te slapen voordat we het 1 en ander aan boodschappen en eten gingen doen. Suus heeft toen maar 5 minuten kunnen slapen helaas.

Na het uurtje slapen was ik redelijk opgeknapt, tenminste dat dacht ik. We zijn even naar de supermarkt gelopen en wat water gehaald en daarna heeft Suus eten besteld. Wat Suus alleen vergeten was dat we inmiddels in Amerika waren en uit haar enthousiasme een grote pizza bestelde, en inderdaad na 20 minuten kwam er een mega pizza binnen. ‘’en 2 cola zero graag’’ Hier alsjeblieft anderhalve liter. Zelf heb ik niks gegeten en ben ik gaan slapen. Na 2 uur letterlijk gevochten te hebben tegen me slaap en zelfs in de douche half in slaap viel geef ik me gewonnen en zo beginnen we aan onze 1ste nacht moe, zeer moe maar blij dat we er zijn. Suus heeft de koffers alvast ingepakt en is een half uur daarna ook naar bed gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schiphol

Actief sinds 10 Mei 2018
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 7423

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: